viernes, enero 21, 2011

¿Cómo decir tú, cuando el lenguaje
es un mecanismo descompuesto,
un insecto herido,
un soñar con ráfagas?

Esta ficción: y/o
La juventud:
un cielo que nos cae sobre los hombros,
una felicidad ambigua,
un matrimonio con la intemperie.

And perhaps, just perhaps, you know it´s over.

I wanted someone to enter my life like a bird that comes into a kitchen

I wanted someone to enter my life like a bird that comes into a kitchen, and starts breaking things and crashes with doors and windows, leaving chaos and destruction. This is why I accepted her kisses as someone who has been given a leaflet at the subway. I knew, don’t ask me why or how, that we were gonna share even our toothpaste. We got to know each other by caressing each other’s scars ,avoiding getting too close to know too much. We wanted happiness to be like a virus that reaches every place in a sick body.

I turned my home into a water bed and her breasts into dark sand castles .She gave me her metaphors, her bottles of gins and her North Africa stamp collection. At night we would talk in dreams, back to back and we would always, always, agree. The sheets were so much like our skin that we stopped going to work. Love became a strong big man with us, terribly handy, a proper liar, with big eyes and red lips. She made me feel brand new. I watch her get fucked up, lose touch, we listened to Nick Drake in her tape recorder and she told me she was a writter. I read her boook in two and a half hours and cried all the way through as watching Bambi.

She told me that when I think she has loved me all she could, she was gonna love me a little bit more. My ego and her cynicism got on really well and we would say “what would you do in case I die” or “what if I had AIDS ?” or “don’t you like the Smiths” or “let’s shag now”. We left our fingerprints all around my room, breakfast was automatically made, and if it would come to bed in a trolley, no hands, we did compete to see who would have the best orgasms, the nicer visions, the biggest hangovers. And if she came pregnant we decided it would be God hand’s fault. The world was our oyster. Life was life.

But then she had to go back to London, to see her boyfriend and her family and her best friends and her pet called “Gus”. And without her I’ve been a mess. I’ve painted my nails black and got my hair cut. I open my pictures collection and our past can be limitless and I know the process is to slice each section of my story thinner and thinner until I’m left only with her, I’ve felt like shite all the time no matter who I kiss or how charming I try to be with my new birds. This is the point, isn’t it ? New birds that will project me along a wire from the underground into the air, into the world.

Gurg Song. Migala

Such amaizing song.

I´m always in the border. Border girl over and over again. And that´s quite to heavy and unmanageable. And that why I´m cry and laugh at the same time. And that´s why I said to you good luck, good life. Goodbye.

Nota mental:

No olvides nunca la felicidad de lo honesto.

jueves, enero 20, 2011

REVELACIONES

Estoy en el tren de regreso a Madrid. Ha sido un viaje intenso lleno de encuentros y afinidades, pero sobre todo de revelaciones. Escribo este post con mucha felicidad, con un subidón político al ver que también algunos varones (blancos,europeos, heterosexuales, de mediana edad) están interesados en cuestionarse sus privilegios y apuestan por crear alianzas con nuestros movimientos de disidencia y resistencia. Varones que se están acercando al transfeminismo más allá de una posición cool o snobista. Tengo un subidón también porque ayer la sala estaba llena, alrededor de unas 100 personas de procedencias muy distintas se acercaron para escuchar algo sobre capitalismo gore y transfeminismo. No sé cuál haya sido el resultado final, no sé si salieron de allí con una semilla en la cabeza, pero lo que si sé es que todxs aquellxs que asistieron estuvieron atentxs.

Hoy me he dedicado a pasear por la ciudad. Me gusta perderme sola por ciudades desconocidas, sin saber nada de los relatos que pesan sobre cada piedra y esquina. Me gustó sorprenderme ante la luz vertical que acompañaba al frio del día de hoy. Permanecer en un mutismo necesario después de tantas ideas y tanto diálogo. A través de este mutismo he podido oír cosas hermosas que comentaban las mujeres mayores que estaban a mi lado bebiendo café. Todo lo que decían era de una fuerza impresionante, pero algo que se me grabó muy hondo fue cuando una dijo: "el cuerpo nunca miente, lo que pasa es que no lo queremos oir" y la otra respondió: " es cierto, y cuando hacemos que el cuerpo mienta empezamos a creernos la mentira." Ellas no lo sabian pero estaban diciendo justo las palabras que yo necesitaba oír esta mañana para no odiar a mi cuerpo que en estos días me deja sin aliento y me hace crecer una piedra (simbólica) en el pecho. Estuve a punto de agraadecerles pero no lo hice.

Gracias Valladolid por tu acogida y tus revelaciones.

Life must go on...

miércoles, enero 19, 2011

martes, enero 18, 2011

Capitalismo Gore en la tele de Castilla y León


El miércoles 19 de enero de 2011, me estarán entrevistando en la Televisión de Castilla y León a las 17:30hrs (aprox).

lunes, enero 17, 2011

Odio cuando se me borra un post! lo volveré a escribr, of course, but not now.